dimecres, 13 de novembre del 2013

RECULL DE PREMSA: AFANYA'T RECLAMA LA SUPRESIÓ DE LA ZONA ÚNICA ESCOLAR

El representants d'Afanya't, Ivan San Antonio i Jordi Martínez, registren la proposta de mapa escolar de Mataró al Serveis Territorials de la Generalitat

El grup de pares i mares de Mataró organitzats en el col·lectiu Afanya't ha fet aquest dilluns la seva proposta per a la configuració d'un nou mapa escolar per a la ciutat. Pertanyen a diverses escoles i, sota el nom d'Afanya't (associació de famílies afectades pel nyap de l'administració territorial), s'ha agrupat per reclamar la supressió de la zona única escolar per tal que la proximitat sigui un "criteri prioritari" a l'hora d'escollir escola.

Això passa després que aquest curs més de 50 famílies s'hagin quedat sense plaça d'escola pública de P3 al centre de la ciutat. És per això que també demanen el reforç de línies de P3. El col·lectiu vol ser interlocutor de l'Ajuntament i demana poder participar en el procés participatiu sobre la futura planificació, amb diferents propostes de cara al procés de pre-inscripció 2013-2014. La demanda arriba després que el Parlament hagi tornat a reclamar que es reobri la segona línia de P3 de l'escola pública Joan Coromines de Mataró.

 Coromines i Angeleta Ferrer
Afanya't també ha reclamat dilluns que s'acceleri la construcció de l'edifici del nou Angeleta Ferrer i Joan Coromines. Pel que fa a les places, exigeixen que les tres escoles del centre sumin un total de sis línies de P3, davant les cinc que hi ha actualment. Específicament per a l'escola Joan Coromines, el col·lectiu de pares demana que es creï una segona línia de P4, amb l'objectiu de donar resposta a les 50 famílies afectades aquest any com a conseqüència de la retallada de la segona línia de P3, amb l'objectiu que el pròxim curs tinguin l'oportunitat de tornar a l'escola que havien escollit.

Afanya't vol que no es tanqui cap escola, ni cap línia de P3, al contrari del que indiquen les dades demogràfiques fetes públiques pel consistori. Tampoc volen que es fusionin escoles amb projectes educatius diferents i que, en els casos on la demanda sigui baixa, es pugui plantejar la conversió a intituts-escola.

Llegir article en línia: *capgros.com 11/11/2013

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada